Ustalanie odpowiedniej pozycji stron w Google to zadanie dla specjalistów, jednak Ci specjaliści dzielą się na dwie frakcje. Tych, którzy uprawiają Black Hat SEO, czarną inaczej złą odmianę SEO i White Hat SEO, tych którzy w swojej pracy wykorzystują wyłącznie tolerowane przez Google, etyczne sposoby windowania pozycji stron. Ogólnie rzecz biorąc pozycjonowanie wykonywane może być poprzez różne działania. Z tym, że efekt jaki uzyskamy, może się znacznie z tego względu różnić.

W przypadku czarnej odmiany SEO efekty mogą być widoczne dosyć szybko, ale pozycjonowana strona najprawdopodobniej złapie bana albo filtra od Google i tak skończy się jej wielka kariera. Zdejmowanie filtra może potrwać miesiącami, a przez ten czas strona będzie ciągle tracić. Użytkownicy nie odnajdą jej w wynikach wyszukiwania, a jak wiemy to z wyszukiwarek pochodzi większość ruchu nas stronach. Wytyczne Google w kontekście pozycjonowania są dość rygorystyczne. Ustalono praktyki, które są przez Google postrzegane jako nieetycznie i szkodzące i one to właśnie tępione są z największą surowością. W konsekwencji strona, która korzysta z White Hat SEO jest bezpieczna, a ta na której ktoś testuje wątpliwe działania – obrywa.

Niezmiernie ważna w pozycjonowaniu jest znajomość wszystkich zasad, wytyczne Google są ogólnie dostępne i łatwo zrozumiałe. Ktoś, kto chce iść na skróty i je pominąć, zazwyczaj oszukuje sam siebie, ponieważ prędzej czy później doczeka się kary. Jeżeli sami stosujemy taką „czarną” strategię, narażamy tylko własną stronę, gorzej jednak, kiedy do takich praktyk posuwa się firma pozycjonerska. Nie dość, że efekty tylko nas pogrążają, to jeszcze musimy za to płacić.

Pozycjonowanie – sprawdź zanim zaufasz

Przestrzegamy wszystkich, którzy decydują się na współpracę z firmami pozycjonerskimi, żeby zawczasu sprawdzili, jakich technik można się spodziewać. Nie jest trudne odnalezienie stron, które korzystały z tego pozycjonowania i sprawdzenie jego efektów. Czasami chwila podejrzliwości może nam wyjść na dobre.